Asiakastarina: M Room

M Roomin digitaalisten palveluiden kehittäminen

M Room tarjoaa laadukkaita parturipalveluita ja -tuotteita, jotka on suunniteltu erityisesti miehille. M Roomilla on parturi-kampaamoita seitsemässä maassa, mukaan lukien Skandinavian ja Baltian maat sekä Yhdysvallat. Heidän liiketoimintamallinsa on paljon enemmän kuin perinteinen parturi-kampaamo, sillä he tarjoavat esimerkiksi vuosittaisia jäsenyyssopimuksia, My M Room -palvelun ja laajan verkkokaupan.

M Room oli työskennellyt vuosia entisen teknologiakumppaninsa kanssa, kunnes vuonna 2020 he päättivät vaihtaa kumppania. Onneksemme meidät valittiin auttamaan heitä skaalaamaan ja kasvattamaan liiketoimintaansa.

Emme tulleet sattumanvaraisesti valituiksi tehtävään: Meiltä löytyi oikea tekninen osaaminen, pääsimme nopeasti samalle aaltopituudelle M Roomin johdon kanssa ja meillä oli myös kokemusta hyvin samankaltaisista tapauksista muiden asiakkaidemme kanssa. Lisäksi pystyimme tarjoamaan sellaista joustavaa lähestymistapaa työn suunnitteluun ja jakamiseen, jota he toivoivat.

Kuten Niko Sandell, M Room Groupin teknologiajohtaja, toteaa:

”M Roomissa arvostamme ihmisiä, jotka ovat oma-aloitteisia, positiivisia ja halukkaita tekemään kovasti töitä tarvittaessa. Näin nämä ominaisuudet omistajissa ja muissa Montelin kavereissa, kun tapasin heidät ensimmäistä kertaa. Se oli yksi tärkeimmistä syistä, miksi päätimme valita heidät kumppaniksemme.”

M Roomilla on erilaisia digitaalisia järjestelmiä, joita käytetään varauksiin, kassaan, jäsenyyksiin, varastojen ja työvuorojen hallintaan, raportointiin jne. Olemme nyt ottaneet haltuumme näiden järjestelmien koko pilvi-infrastruktuurin sekä back end- ja front end -kehityksen. Meidän vastuullamme on tehdä näistä järjestelmistä täysin vakaita ja helposti skaalautuvia.

”Ensimmäisestä päivästä lähtien olen ollut tyytyväinen yhteistyöhön, vaikka ensimmäinen tehtävä ei ollutkaan kaikkein helpoin. Tehtävänä oli ottaa haltuun räätälöity kansainvälinen POS-järjestelmämme (point-of-sale) ilman minkäänlaista dokumentaatiota”, Niko kommentoi.

M Room on MontelCare mikä tarkoittaa, että sertifioitu DevOps-tiimimme monitoroi ja kehittää jatkuvasti heidän pilvi-infrastruktuuriaan varmistaakseen, että se on vankka, turvallinen ja skaalautuva. Me myös takaamme heidän palveluidensa saatavuuden 24/7. Jos jokin heidän palveluistaan ei toimi ja joudutaan korjaustöihin, me maksamme heille - ei päinvastoin. Infrastruktuurityö aloitettiin suurella infrastruktuurin siirtämisellä yhden palvelimen kokoonpanosta hajautettuun Kubernetes-ympäristöön. Olemme myös siirtäneet heidät sujuvasti toiselta pilvipalveluntarjoajalta UpCloudiin paremman suorituskyvyn saavuttamiseksi.

Edellä mainittujen toimien lisäksi rakensimme M Room -partureille uuden käyttöliittymän, jossa on rajapinnat nykyiseen järjestelmään, sekä ohjelmistorajapinnan mobiilimaksamisjärjestelmästä My M Room -verkkosovellukseen.

Meille on ollut todellinen ilo työskennellä M Roomilaisten kanssa. Uskomme, että hyvä kommunikaatio on avain onnistuneeseen ja onnelliseen kumppanuuteen, ja siksi asiakkaillamme on aina suora yhteys (ainakin) projektin johtavaan kehittäjään, mikä takaa maksimaalisen tehokkuuden ja sujuvan tiedonkulun.

”Kaikki, mitä olemme pyytäneet, on tehty tai sitten selitetty selkeästi, miksi pyytämäämme ei kannata tehdä, ainakaan juuri nyt. Tämä jälkimmäinen on yhtä tärkeää kuin se, että meidän vaatimamme asiat pystytään tekemään”, Niko summaa.

Työ jatkuu ja olemme innoissamme siitä, että saamme tukea M Roomia sen kasvupolulla. Jos sinusta tuntuu, että voisimme auttaa myös sinun yritystäsi kasvamaan, älä epäröi varata tapaamista kanssamme tämän linkin kautta.

Ota yhteyttä

Olemme täällä helpottamassa yrityksesi teknologiatarpeita. Älä pelkää ottaa yhteyttä, oli kyseessä sitten simppeli kysymys tai iso kokonaisuus!

Read more insight in our blog